Daca esti nemultumit de produsele cumparate de la almanauto.ro si vrei
sa renunti la cumparare si implicit sa primesti banii inapoi, poti sa aplici
pentru procedura de retur a produselor in 14 zile, conform dispozitiilor
Ordonantei de Urgenta nr.34/2014, privind drepturile consumatorilor
în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru
modificarea şi completarea unor acte normative.
Prin contract la
distanta se intelege contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat
intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare
organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la
incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la
distanta.
Dreptul de retur in 14
zile se adreseaza doar clientilor care au achizitionat produse online de pe
site-ul almanauto.ro
Clientul are dreptul
de a denunta unilateral contractul la distanta, în termen de 14 zile, fara
penalitati si fara invocarea vreunui motiv.
Dreptul de renuntarea
la cumparare nu se aplica in cazul persoanelor juridice.
Termenul de 14 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa
curga:
a) data încheierii contractului, în cazul
contractelor de prestări de servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte
terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în
posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care consumatorul comandă
printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în
care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este
indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs;
(ii) în cazul livrării unui
produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul
sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de
consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;
(iii) în cazul contractelor
pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată, ziua în
care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este
indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului produs;
c) în cazul
contractelor pentru furnizarea de apă, gaze naturale, energie electrică, atunci
când acestea nu prevăd vânzarea într-un volum limitat sau cantitate stabilită,
de energie termică sau de conţinuturi digitale care nu sunt livrate pe un
suport material, data încheierii contractului.
Omisiunea
informaţiilor privind dreptul de retragere
În cazul în care
profesionistul nu a transmis consumatorului informaţiile privind dreptul de
retragere conform dispozitiilor OUG 34/2014, perioada de retragere expiră la 12
luni de la sfârşitul perioadei iniţiale de retragere de 14 zile.
În cazul în care
profesionistul a transmis consumatorului informaţiile privind dreptul de
retragere în termen de 12 luni de la data la care produsele/serviciile se
considera livrate, conform mentiunilor din sectiunea de mai sus, perioada de
retragere expiră în 14 zile de la data la care consumatorul primeşte
informaţiile respective.
Obligaţiile care revin
profesionistului în cazul retragerii
Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a
primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile
livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14
zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a
consumatorului în conformitate cu dispozitiile legii.
Profesionistul
rambursează sumele menţionate mai sus folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi
cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în
care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia
de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma
rambursării.
Fără a aduce atingere primului paragraph al
prezentei sectiuni, profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile
suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de
livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
Cu excepţia cazului în
care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, în cazul
contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna rambursarea până la data
recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul
primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis
produsele către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii
Conform Ordonantei nr. 34/2014, consumatorul suportă
doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în
care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul
nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator.
În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele
au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii
contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele,
prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.
Exceptări de la dreptul de
retragere
Sunt exceptate de la dreptul de retragere, în ceea ce
priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale
următoarele:
- contractele de prestări de
servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu
acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a
luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea
completă a contractului de către profesionist;
- furnizarea de produse sau
servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care
profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei
de retragere;
- furnizarea de produse
confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în
mod clar;
- furnizarea de produse care
sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- furnizarea de produse
sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din
motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
- furnizarea de produse care
sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte
elemente;
- furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ
a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare
nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de
fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;
- contractele în cazul cărora consumatorul a
solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său
pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu
ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara
celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte produse decât
piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere
sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau
produse suplimentare;
- furnizarea de înregistrări audio sau video
sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după
livrare;
- furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu
excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
- contractele încheiate în
cadrul unei licitaţii;
- prestarea de servicii de cazare, pentru alt
scop decât cel rezidenţial, transport de mărfuri, închiriere de maşini,
catering sau serviciile privind activităţile de agrement, în cazul în care
contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;
- furnizarea de conţinut digital care nu este
livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil
expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de
faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
Pentru orice detalii
sau neclaritati privind returnarea produselor va rugam sa ne contactati pe
email sau la unul din numerele de telefon afisate pe almanauto.ro